Protecció Civil manté obert l’expedient que estudia si l’empresa Ercros va actuar de manera incorrecta en la comunicació de la fuita d’òxid de nitrogen del 22 de juliol.S’analitza si la indústria va tardar en informar de la incidència. Si això és confirma, l’expedient acabarà en una sanció per falta greu.De fet, el Departament d’Interior és l’únic de la Generalitat que pot multar Ercros després que Innovació, Universitat i Empresa; primer, i Medi Ambient, després, hagin decidit arxivar l’expedient informatiu que havien iniciat.Medi Ambient considera que no hi va haver dany mediambiental quantificable, com explica el Director del Departament a Tarragona, Josep Lluís Pau.Sí que hi ha hagut una multa de 10 mil euros perquè la planta no tenia un analitzador en regla.En el cas del Departament d’Innovació, el cas s’ha arxivat per entendre que l’empresa no incompleix la normativa de seguretat industrial i que l’incident era imprevisible.El president de la Federació d’Associacions de Veïns de Tarragona, Antoni Peco, creu que és vergonyós que només es mantingui obert un expedient.El passat 28 de setembre, els responsables de Protecció Civil es van reunir amb els veïns i amb l’ajuntament de Tarragona per analitzar l’actuació en la fuita d’ERCROS. Al novembre, hi haurà una segona trobada.
Protecció Civil manté obert l’expedient per sancionar Ercros per la fuita del juliol
