Vuit persones han estat citades a declarar aquest dimecres als jutjats pels fets de l’1 d’Octubre a l’Institut Tarragona. Els implicats asseguren que no saben per què els acusen i expliquen que l’elecció s’ha fet de manera arbitrària ja que hi ha gent de diferents sensibilitats i afiliacions. Expliquen que, fins i tot dos d’ells, no estaven al lloc indicat ni a prop.

Dins la campanya ‘Tarragona no té por’, aquest dilluns s’ha fet un acte de suport als investigats a la Rambla Nova. Posteriorment han col·locat una placa per a rebatejar la Plaça Imperial Tarraco com a plaça de l’1 d’Octubre.

Dimecres a dos quarts de nou del matí s’ha convocat una concentració als jutjats de Tarragona amb l’objectiu de donar suport als citats a declarar. Un d’ells, Joan Manel Burillo, assegura que s’ha fet una acusació a mida. Les persones que han estat citades a declarar són Joan Manel Burillo, Josep Maria Martorell, Jordi Chico, Carlos López, Jordi Romeu, Gianni Sarno, el regidor de la CUP, Jordi Martí i el president local d’ERC, Sergi Albarran. Precisament aquest últim va presentar una denúncia l’endemà de l’1 d’Octubre contra la Policia Nacional pels cops que va rebre a la plaça Imperial Tarraco, a l’exterior de l’Institut.