(ACN) La quarantena de socis de l’Aeri Club Alt Camp, del municipi de Vallmoll, s’han quedat consternats pel robatori, aquest dissabte a la matinada, dels motors de set de les avionetes ultralleugeres que descansen en els hangars de les instal·lacions. Segons els responsables de l’aeroclub, els lladres actuaven “a la carta” per aconseguir unes peces valorades en més de 25.000 euros però que només es podrien vendre en el mercat estranger. Els lladres han tret els motors amb la delicadesa de no danyar-los però les avionetes han quedat inutilitzables. Fa només dos mesos es va produir un robatori de característiques similars en un aeroclub d’Albacete però és el primer cas que es coneix a Catalunya. Com ha explicat el tresorer de l’Aeri Club Alt Camp, Francesc López, els lladres han entrat de matinada, aquest dissabte, a les instal·lacions, “han rebentat” l’accés als hangars, i amb cisalles i eines ràpides, com poden ser radials, han arrencat els motors, i han pres altres elements d’instrumentació. Les avionetes han quedat inutilitzables. Els motors sustrets tenen un valor superior als 25.000 euros tot i que encara no s’ha fet un balanç total dels danys que ha suposat el robatori perquè les màquines han quedat desmantellades i els lladres s’han endut altres eines de navegació aèria. Es tracta d’avionetes ultrageures d’última generació, amb un pes de 450 quilos, 200 quilos més lleugeres que les estàndards, però els seus motors serveixen per a qualsevol tipus d’avioneta. Com ha apuntat López, aquest material difícilment es pot vendre després al mercat negre a Catalunya o a la resta de l’esta espanyol, especialment en un sector aeronàutic petit, on tothom es coneix i on es detectaria ràpidament el material robat.
