Els càmpings de la ciutat freguen la plena ocupació en una temporada sense grans alts i baixos. Els establiments travessen el punt àlgid de l’estiu i són optimistes per quan s’acabi. I és que detecten que cada cop més hi ha un turisme de caps de setmana que els escull fora de la temporada alta.

El turisme nacional és el clar protagonista als càmpings tarragonins durant l’agost, quan els francesos -i l’internacional en termes generals- ja va a menys. Fins que comenci el curs escolar al setembre estaran pràcticament plens en una temporada que el sector titlla de bona, sense canvis significatius respecte l’anterior.

Roger Trillas, president de l’Associació de Càmpings de Tarragona Ciutat, ha explicat a Tarragona Ràdio que des de la pandèmia s’han estat batent rècords en dies i en despesa i que «és molt complicat seguir pujant». En aquest sentit, admet que no estan notant una davallada pel que fa a la despesa dels clients però que on no es creix és en la durada de les estades.

El client del càmping és, en general, més previsor que el dels hotels i és per això que no depenen tant de les reserves d’última hora, «tot i que també ajuden a acabar d’omplir». A partir del setembre es donarà pas a un turista de pont i de proximitat que també s’està decantant pels càmpings fora dels mesos forts. Junt amb els sèniors alemanys i holandesos això ajuda a allargar la temporada i fa que alguns càmpings, fins i tot, ja obrin durant tot l’any.