L’aerolínia irlandesa no oferirà els enllaços a East Midlands, Birmingham, Londres-Luton i Bristol, tots al Regne Unit.
També ha anunciat la supressió de dues connexions a Girona.
Tot plegat es deu a què Ryanair preveu augmentar en un milió el nombre de passatgers que passaran aquest any per l’aeroport del Prat, fins als 5,3 milions, però pronostica descensos a Girona i Reus. Calcula que la pèrdua de clients a l’aeroport tarragoní pot ser d’uns 100.000, i quedar-se en les 315.000 persones.
El motiu de la baixada és la manca d’avions de la companyia, que està a l’expectativa de rebre 40 nous Boeing 737 el 2016.
el director executiu de la companyia, Michael O’Leary, assegura que un cop rebin els nous avions que esperen hi haurà possibilitat d’obrir noves rutes a Girona i Reus.
O’leary no ha concretat quines destinacions poden ser les escollides i ha dit que aniria en funció dels nous aeroports en què comencin a operar properament arreu d’Europa.
D’altra banda, el conseller delegat de Ryanair, també ha carregat aquest dimarts contra la privatització del 49% d’Aena i ha considerat que el govern espanyol hagués pogut guanyar “el doble” venent cada aeroport per separat. O’Leary ha vaticinat que aquest nou monopoli privat farà pujar els preus als aeròdroms.