El Departament de Salut ha abonat als farmacèutics el 30% de les receptes dispensades al mes de gener. Això suposen uns 32 MEUR, ja que el total d’aquesta factura és de 108 MEUR. Segons han explicat fonts de la conselleria, aquest pagament s’ha fet amb recursos propis i el departament espera fer el pagament del 70% restant a final de mes. El Departament d’Economia i Coneixement ha donat l’ordre aquest mateix dijous perquè es faci efectiu el pagament a les farmàcies. Pel que fa a les factures de les receptes de novembre i desembre, el Govern treballa per poder abonar-les a través d’un crèdit. El pagament del 30% de les receptes del gener arriba la mateixa setmana que els farmacèutics han decidit que iniciaran accions legals per exigir a la Generalitat el pagament dels interessos de demora, convocaran una manifestació unitària i recolliran signatures per portar-les al Parlament, davant dels impagaments.