El Centre de Coordinació de Salvament Marítim de Tarragona ha realitzat aquest estiu 63 actuacions d’emergència en embarcacions d’esbarjo.

Entre el 15 de juny i el 15 de setembre, a Tarragona s’han vist involucrades 177 persones en incidents marítims d’aquestes característiques. A nivell de Catalunya, aquest estiu s’han registrat 264 actuacions, un 9,5% menys que el mateix període del 2012. Tot i així, les xifres situen la costa catalana al capdavant en nombre d’emergències al mar de tot l’Estat, amb el 25,3% del total. En la majoria dels casos, les causes de les emergències en embarcacions d’esbarjo han estat per avaries estructurals, varades i altres causes com incendis o enfonsaments. Salvament Marítim ha advertit que la majoria de les incidències

es podrien evitar amb un bon manteniment i fent les comprovacions de seguretat abans de sortir.

Pel que fa als rescats a la resta de l’Estat, s’han mantingut estables en 1.040, sis menys que el mateix període de l’any passat.