El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha evitat pronunciar-se sobre la possibilitat de fer permanent l’impost a les energètiques. “L’impost no ens afecta a nosaltres”, ha dit, tot i que aquesta setmana Repsol ha advertit que aquesta taxa “posaria en dubte” les inversions de 1.100 MEUR previstes pel complex químic de Tarragona. Sàmper sí que ha mostrat el seu suport al sector afirmant que és “estratègic a Europa”. “Com a Govern volem que es mantingui a aquí i vagi creixent”, ha asseverat. El conseller ha insistit que aposten pel “creixement de la indústria i que es generi ocupació de qualitat”.
Sàmper ho ha dit després de visitar una nova línia de producció de l’empresa Essity a Puigpelat (Alt Camp). En un altre ordre, preguntat per les negociacions sobre la reducció de la jornada laboral, Sàmper ha assenyalat que la Generalitat “no ha de tenir criteri”, tot i acceptar que és una qüestió que li “preocupa”.
La vicepresidenta segona del govern, Yolanda Díaz, advertia a dimarts a la CEOE que el tràmit del diàleg social s’esgota” i es mostrava disposada a portar al Congrés la proposta de l’executiu espanyol. El conseller d’Empresa i Treball ha subratllat que “necessitem de forma ràpida que hi hagi una concertació dels agents socials, que patronals i sindicats siguin capaços de tenir un relat conjunt”.
- L’Ibersol CBT s’imposa a la pròrroga a la pista de l’Inca i obté la primera victòria lluny del Serrallo (84-89)
- El Vòlei SP i SP es passeja a la pista de l’ Illa Grau 0-3 i suma la segona victòria seguida a la Superliga 2
- El vestidor del Nàstic entoma com un repte i una oportunitat el duel a casa contra l’Atlético de Madrid B
- ‘Les metamorfosis’ donen el tret de sortida a l’SCAN
- Chiqui Barros (TGN Bàsquet) espera sumar la primera victòria a la pista del Almeda
