El president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà, ha proposat una nova aliança estratègica amb el sector logístic aragonès per reforçar el nord-est peninsular com a gran pol de competitivitat i creixement.
Castellà ha fet aquesta proposta durant UNA jornada celebrada aquest dimarts a la Cámara de Saragossa,amb la participació de representants institucionals i empresarials d’Aragó i Catalunya.
El president del port tarragoní ha defensat que consolidar un eix logístic potent entre Aragó i Catalunya és clau per al desenvolupament econòmic dels dos territoris. En aquest sentit, ha apostat per intensificar la col·laboració amb el sector aragonès, no només en el tràfic agroalimentari, especialment cereals, sinó també en nous àmbits com la pasta de paper, l’automoció, els projectes vinculats a l’energia eòlica o els prefabricats de construcció.
Entre els projectes destacats, Castellà ha subratllat la nova terminal marítima del Moll d’Andalusia, actualment en licitació.
També ha posat l’accent en la futura PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo,.
Aquesta infraestructura connectarà el Corredor Mediterrani amb el de l’Ebre i el d’Henares, reforçant el paper de Tarragona com a node estratègic en el moviment de mercaderies entre la península i Europa.
Castellà ha insistit, a més, en la necessitat de millorar les connexions ferroviàries entre Tarragona i Aragó, amb el desdoblament de vies i millores tècniques que garanteixin una infraestructura competitiva.
La jornada ha conclòs amb reunions de treball amb operadors logístics aragonesos per explorar noves vies de col·laboració.
Santiago Castellà proposa una nova aliança estratègica amb el sector logístic aragonès per reforçar el nord-est peninsular
El president del Port ha fet aquesta proposta durant una jornada celebrada aquest dimarts a Saragossa
