L’Associació d’Empreses d’Hostaleria de la Província de Tarragona obre les candidatures per participar en la tercera edició del Concurs de Tapes, Pintxos i Tastets de la Província de Tarragona – Joan Pedrell; una iniciativa que reconeix les millors creacions gastronòmiques dels bars i restaurants associats del territori.
En el certamen, un jurat expert valorarà aspectes com l’originalitat de la proposta, la presentació, el gust i l’ús de productes de proximitat amb l’objectiu de posar en valor el talent gastronòmic del territori. La tapa guanyadora representarà la província de Tarragona al Campeonato Nacional de Tapas y Pinchos a Madrid Fusión, organitzat per Hostelería de España i amb el patrocini de Makro.
Enguany, el concurs incorpora una novetat destacada: per primera vegada també podran presentar-s’hi els establiments associats situats en poblacions on no s’organitzi una ruta de tapes de l’AEHT. Aquesta ampliació permetrà donar visibilitat a més bars i restaurants del territori i reforçarà el caràcter representatiu del concurs a nivell provincial.
Segons la seva naturalesa, els establiments poden presentar la seva candidatura de les següents maneres. Els locals que ja formin part d’una ruta de tapes de l’AEHT (Tasta Salou, Tastum Cambrils, Tastem Torredembarra, Tastets de Tarragona, Tapa Reus o Dgusta Vila-seca) optaran al concurs automàticament amb la tapa que ofereixin als comensals durant la jornada de ruta dels dies 11 o 12 de juny.
Per altra banda, els establiments de les localitats sense ruta de tapes podran participar-hi enviant una fotografia i descripció detallada amb els ingredients i l’escandall de la tapa que vulguin presentar abans del 14 de juny al correu electrònic aeht@aeht.es.
Els semifinalistes seleccionats competiran a la gran final del concurs el proper 6 de juliol a l’Aula AEHT, i la tapa guanyadora s’anunciarà durant el 49è sopar anual de l’AEHT.
La primera edició va premiar la Gamba Dog by l’Original Experiències Gastronòmiques del cambrilenc Joan Llaberia, mentre que la segona la va guanyar el Fals nigiri de calamar i gamba vermella de Tarragona de Mikel Astorga, xef del Cuatro Makis Torredembarra.
- Arriba la segona edició del Mercat d’Intercanvi de la Xarxa de Centres Cívics de Tarragona
- ‘What if?’ d’ANAMI Produccions, protagonista aquest dilluns de la Mostra de Teatre Jove
- El Port de Tarragona analitza el present i futur del transport ferroviari de mercaderies al VII Rail Day
- S’obren les candidatures per participar al III Concurs de Tapes de l’AEHT
- El 30è Concurs de Castells i la temporada audiovisual castellera escalfen motors i preparen noves sèries i documentals

