El dissabte 31 de maig, en el marc de la Setmana de la Natura, es va portar a terme una nova sortida per donar a conèixer i reivindicar la recuperació de l’antic poblat dels Montgons de Tarragona i del seu entorn natural.

Segons els organitzadors “es tracta d’un espai singular, on conflueixen natura i cultura, que ens permet conèixer les nostres arrels i el passat medieval de la nostra ciutat”.

Es va visitar l’església de Sant Julià, les restes del castell i la cova. La visita guiada va comptar amb l’historiador Hèctor Mir i amb el periodista Fran Richart. Durant el recorregut es va retirar residus d’alguns punts del camí dels Montgons.

La sortida va concloure amb el happening “Caminar ens humanitza!” a càrrec de l’artista Jordi Llort-Figuerola.

La jornada la van organitzar la plataforma Salvem els Montgons, el Grup d’Amics de Toni Achón – Ecologistes de Tarragona (GATA), Planeta Blau i l’Associació de Veïns Amics de Parc Riu Clar. A més, va comptar amb la col·laboració de la Reial Societat Arqueològica Tarraconense.