El Nàstic empata al camp de l’Almeria (1-1) amb un afortunat gol en pròpia porteria dels locals i un penal aturat per Stole Dimitrievski en el minut 89

 

Pocs són els partits de futbol on el Nàstic no pateix. Sigui per guanyar o per no perdre. Després de quasi sang, suor i llàgrimes a Vallecas amb un gol de Barreiro en el minut 94, a Almeria s’ha repetit quelcom d’èpica. Un gol afortunat quan faltaven dotze minuts per al final i un penal aturat per Stole Dimitrievski en el minut 89 han permès als grana sumar el quart empat de la temporada i aprofitar l’ensopegada del Barça B per distanciar-se un punt més de la zona de descens a Segona B, situada ara a quatre punts.

 

De les millors primeres meitats de la temporada
Intens i descarat. Impropi del Nàstic fora de casa. Així ha estat l’inici de l’encontre a l’Estadio Juegos del Mediterráneo d’un conjunt grana que ha sorprès la parròquia local amb diferents arribades en els primers instants de l’encontre. Barreiro, amb un cop de cap en el minut dos, feia volar René en el primer xut entre pals. A Vallecas, set dies abans, els nastiquers van llançar a porteria en tres ocasions i van marcar tres gols. A Almeria, el percentatge ni s’ha apropat.

 

Tot i no avançar-se en l’electrònic, el Nàstic convencia quallant accions molt treballades. Sortides de pilota trenades, arribades amb un molt participatiu Juan Muñiz que està trucant a la porta de l’entrenador per fer-se un forat en l’onze inicial. Per la seva banda, l’Almeria no es quedava callat. Pozo i Rubén Alcaráz, amb arribades llunyanes però no exemptes de perill, provaven la defensa tarragonina. Quan no era una acció de Muñiz, era un detall de Mesa. I si no, el dolç debut de Pol Valentín en el lateral dret provocava un lleuger somriure en el sentiment nastiquer. 

 

Fortuna i Dimitrievski, les claus del punt
El bon joc del Nàstic en els primers 45 minuts no ha tingut recompensa i, per si fos poc, ha rebut càstig en el minut 57. Una centrada des de la banda dreta de l’Almeria ha caigut als peus de Fidel a la banda esquerra. L’andalús, aprofitant un forat de Valentín i una millorable sortida de Dimitrievski, ha enviat plàcidament l’esfèric al fons de la xarxa. Els grana rebien de la seva pròpia medicina: tot i gaudir del paper protagonista fins al moment, era el rival qui s’avançava.

 

Com no podia ser d’una altra manera, Rodri ha mogut banqueta buscant aire fresc en la punta d’atac sense canviar de sistema. Dongou entrava per Mesa i Álvaro Vázquez debutava en el lloc de Barreiro. Matilla tornava a gaudir de minuts en el mig del camp per un conjunt grana que ha gaudit de la fortuna necessària en el moment adient. Una jugada individual de Tete Morente ha acabat amb un xut de l’andalús que ha acabat sent desviat per Joaquín. De forma inversemblant, l’esfèric s’ha colat per l’escaire esquerre de la porteria local.

 

Final de partit amb intercanvi d’emocions
El gol ha deixat estabornit l’Almeria i els grana, aprofitant l’alegria de la diana anotada, buscava un 1 a 2 que ha estat a punt de convertir-se en el 2 a 1 quan Javi Jiménez, en el minut 88, ha comès penal, segons Pizarro Gómez. Els andalusos, mitjançant Verza, han vist com Stole Dimitrievski es lluïa per enviar l’esfèric a corner i permetre al Nàstic conservar un empat que s’ha convertit en el quart de la temporada per sumar 25 punts i allunyar-se quatre per sobre del descens.

 

La pròxima cita, sense jornada de descans de per mig, serà dijous a les 19.00 hores al Sadar per jugar contra l’Osasuna la jornada suspesa el passat 1 de desembre.

 

FITXA TÈCNICA

Almeria

René, Navas (Fran 46′), Trujillo, Joaquin, Nano, Mandi, Verza, Alcaráz, Fidel, Pozo (Muñoz 83′) i Hicham (Gaspar 74′)

Nàstic

Dimitrievski, Valentín, Suzuki, Molina, Jiménez, Gaztañaga, Eddy (Matilla 72′), Muñiz, Tete, Mesa (Dongou 66′) i Barreiro (Vázquez 76′)

Gols

1-0 / Fidel (57′)

1-1 / Joaquin (78′) en pròpia porteria

Targetes grogues

Per als locals Navas (42′), Fran (79′) i Verza (84′) i per als visitants Muñiz (72′)

Àrbitre

Valentín Pizarro Gómez, del col·legi madrileny

Incidències

Matx disputat a l’Estadio Juegos del Mediterráneo d’Almeria amb la presència de 6.046 espectadors