Els alcaldes del Pacte de Berà dubten que Foment tingui a punt solucions per acabar amb la problemàtica de la N-340.
L’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, ha demanat que el ministeri faci realitat el projecte de desdoblament de la N-340 i mentre aquest no arribi, s’alliberi el peatge de l’autopista de manera provisional.
En una entrevista a Tarragona Ràdio, Alonso sol.licita que no es criminalitzi els camions.
El Secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge del Ministeri de Foment, Júlio Gómez-Pomar, ha assegurat que la Generalitat “podria prohibir demà mateix de manera exclusiva el trànsit de vehicles pesats per l’N-340”. En una entrevista aquest dijous al matí a Rac1, Gómez-Pomar ha afirmat que les competències de trànsit i de circulació les té en exclusiva el Govern i ha considerat que és “inadequat” que el RACC hagi recriminat al govern espanyol la sinistralitat d’aquesta via. El número 2 de Foment ha detallat que fa temps que el seu ministeri treballa amb la Generalitat “per articular una sèrie de mesures que facilitin el desdoblament de la via” i que es podran “implementar en un termini breu”.
També aquest djous s’ha escoltat la veu dels sindicats. La secretària general de Mobilitat i Serveis de l’UGT, Núria Pelay, exigeix un Pla d’Infrastructures adequat per trobar solucions definitives.
La patronal FEAT demana al RACC que escolti al teixit socioeconòmic de Tarragona que de manera unànime s’ha pronunciat clarament per la gratuïtat de l’autopista per a tots els vehicles en els trams paral·lels a la N-340.
En una nota de premsa, la Federació retreu al Reial Automòbil Club de Catalunya la seva absència en tots els talls i actes reivindicatius que s’han fet en l’últim any. La FEAT considera que els camions no mereixen ser criminalitzats i deixar clar que no són els responsables de paralitzar les inversions en vies públiques.