Els comerciants tarragonins han valorat positivament la campanya d’estiu. L’arribada de la cinquena onada va comportar una davallada de públic i vendes a principis de juliol, però la reducció de contagis i l’augment de visitants al mes d’agost ha millorat els registres. “La primera quinzena de juliol va anar molt malament, però després tot ha anat en amunt fins al 20 d’agost. La valoració és bona i ha superat l’expectativa”, ha explicat a Tarragona Ràdio la dinamitzadora de la ViaT, Judith Sentís.
Després dels mesos estivals, els comerços se centraran ara en la campanya de Santa Tecla, quan la ciutadania tornarà a sortir al carrer. Tot plegat, després d’una nova edició de les Botigues al Carrer. La campanya ha funcionat com una mena de cloenda de temporada estiuenca, que ha resultat favorable malgrat la situació sanitària. Una quarantena d’establiments han apropat els seus comerços als veïns de la ciutat amb ofertes, descomptes i compres a peu de carrer, un fet que ha fet incrementar encara més el moviment a les botigues.
Bons comercials a la vista
Després de Santa Tecla i amb l’entrada de la tardor, el comerç tarragoní tindrà una nova oportunitat per reactivar-se. Ho farà amb l’arribada dels Bons Comercials que implantarà la Conselleria de Comerç. “Creiem que funcionaran molt bé i que serviran de ganxo perquè la gent vingui a comprar“, ha pronosticat Sentís.
L’objectiu és fomentar el comerç de la ciutat gràcies als bons descompte de 5 euros que repartirà l’Ajuntament i que es podran bescanviar als establiments comercials, de serveis, hosteleria i restauració de la ciutat.