Tarragona crearà una ruta turística pels seus comerços emblemàtics. D’entrada, constarà de 38 negocis i parades del Mercat -i una dels mercadets-. Tots ells ja formen part d’un catàleg que s’ha impulsat des de l’Ajuntament en el marc d’un projecte de promoció i transformació digital finançat amb fons europeus.
Són una quarantena els comerços seleccionats per formar part del projecte ‘Ets Emblemàtic’. Es tracta d’un programa que identifica aquells establiments que són singulars per la seva activitat, història, trajectòria o patrimoni, o per diversos criteris alhora, i que ara han quedat plasmats en un catàleg digital.
A banda, podran optar a un programa formatiu específic per impulsar la seva digitalització i l’objectiu del consistori és, també, generar una nova ruta turística per posar-los en valor. Ho ha destacat la presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç, Montse Adan, que recorda que l’objectiu és anar ampliant aquesta llista de comerços.
Els comerços emblemàtics celebren que se’ls tingui en compte i que l’administració els faci costat en els seus reptes de futur. Imma Ortiz, d’Efectos Navales Ortiz, explica que van obrir l’any 1945 i que ja hi ha una tercera generació al capdavant. Goretti Rion, de Sant Jordi Art, on venen articles religiosos i souvenirs fets a mà, també en destaca la seva llarga trajectòria.
‘Ets emblemàtic’ és una de les 24 actuacions del projecte ‘Tarragona Centre Comercial Obert’, que compta amb el finançament de fons Next Generation.
- Adif instal·larà més de catorze quilòmetres de proteccions acústiques entre Tarragona i Calafell
- Els pescadors veuen “insuficient” l’ampliació de dies i creuen que confirma que hi ha peix per sortir més
- Comencen les obres de construcció de l’aparcament provisional de l’estació de Camp de Tarragona
- L’hospital Joan XXIII acull una jornada d’igualtat i violència amb perspectiva de gènere amb professionals de diversos àmbits
- Més consultes i menys queixes en el nou Protocol de la URV contra violències masclistes


