Reforçar la marca Tarragona al voltant del patrimoni, posar-lo en valor, generar més experiències i millorar les infraestructures turístiques. Són alguns dels principals reptes que recull el Pla de Màrqueting Operatiu, amb 76 accions a desenvolupar en els pròxims anys.
El pla és un full de ruta que parteix d’una diagnosi de l’estat actual del sector a la ciutat i proposa diferents línies estratègiques perquè el model sigui sostenible però més competitiu. Queda clar que el patrimoni romà és l’element singular i vertebrador però que cal posar-lo en valor, dotar-lo de relat i experiències i fer-lo més accessible. També es constata que la ciutat ofereix pocs productes definits, que pateix un dèficit en infraestructures turístiques, que ha de millorar la connexió amb els càmpings i mirar molt més cap al mar.
Jaume Marín, consultor turístic responsable del pla, explica que Tarragona no exerceix el seu rol de capital provincial a nivell turístic i que necessita projectar una marca de ciutat més clara i més forta.
Un dels punts forts del pla és el de trencar la dualitat turista-resident i dotar la ciutat d’eines per implicar el veïnat. L’alcalde, Rubén Viñuales, diu que l’objectiu és «passar a l’acció» per aconseguir «un turisme de qualitat i no de quantitat» i que tingui «un retorn econòmic i social».
Tarragona, després de Barcelona, és la capital catalana que atreu més visitants.
- Ramsey & The Rollovers en concert a Lo Submarino de Reus
- El 112 va rebre més de 186.000 trucades per incidents al Camp de Tarragona el 2025, un 3% més que l’any anterior
- Un estudi revela que certes alteracions genètiques poden avançar l’inici de l’esquizofrènia
- Milers de mestres clamen per una educació amb més recursos en la manifestació de Tarragona en la segona jornada de vaga
- ERC exigeix garantir places d’escola pública per a totes les famílies

