Tarragona ja compta amb una entitat per donar suport a les persones ostomitzades.
L’Associació d’Ostomitzats de Tarragona, que neix amb l’objectiu
de donar veu i suport a les persones amb aquesta condició, encara poc coneguda, de la ciutat.
La missió principal és millorar la qualitat de vida d’aquest col·lectiu, fomentant la inclusió i defensant els
seus drets.
Les persones ostomitzades són aquelles que han experimentat una intervenció quirúrgica per a la creació d’una ostomia, una obertura artificial que permet
la sortida d’excrements o d’orina. Aquesta condició, que pot ser temporal o permanent, comporta reptes significatius per a la vida quotidiana de les persones
afectades, com la necessitat d’adaptar els seus hàbits i la cerca de suport per part de la comunitat.
Una de les impulsores de l’entitat, Eli Virgili, ha explicat a Tarragona Ràdio que entre els objectius de l’associació destaquen la promoció de ciutats accessibles i l’exigència d’instal·lacions sanitàries adaptades. Diu que a Tarragona ciutat no hi ha cap lavabo adaptat per les seves necessitats.
La primera entitat d’Ostomitzats de Tarragona ha nascut també gràcies a l’impuls de la Coordinadora d’Entitats de Tarragona.
