La conselleria de Joventut de l’Ajuntament de Tarragona compta amb un nou manual d’aplicació educativa, centrat en la incorporació de la perspectiva intercultural. Pretén incloure mesures, accions i dimensions, però sobretot una mirada que aborda les diferents situacions, necessitats i interessos de les persones joves sigui quin sigui el seu origen cultural, amb l’objectiu de promoure l’equitat i l’eliminació de desigualtats.
Aquest manual s’aplicarà als diferents programes i serveis i, així mateix, es realitzaran diverses formacions per arribar a les persones que treballen amb els joves a la ciutat.
El conseller de joventut Hermán Pinedo apunta que “la tasca anirà enfocada a desmuntar el racisme, els prejudicis i els estereotips lligats a l’origen cultural i a fomentar el desenvolupament integral i lliure dels joves, sigui quin sigui el seu origen”. Aquesta eina educativa s’ha treballat conjuntament i amb el suport de l’Agència Catalana de la Joventut, QSL Serveis Culturals i el col·lectiu I+.
El manual ha estat fruit de tot un conjunt de sessions formatives i d’assessorament a càrrec de la pedagoga social i experta en relacions interculturals i mediació intercultural, Kira Bérmudez Anderson. El document s’estructura en les cinc dimensions de la interculturalitat: Igualtat/equitat, reconeixement de la diversitat, interacció positiva, participació diversa i sentiment de pertinença.
Més notícies:
- Detingut el presumpte autor de la mort violenta d’una dona a Riudecanyes al setembre
- Cristóbal Parralo: “El suport no ens faltarà, la resta ho hem de posar nosaltres”
- Unes 80 propostes donen forma a la temporada de primavera 2026 d’arts escèniques de Tarragona
- L’Starraco Infinity vol ser referent europeu
- L’ajuntament podria liquidar a mitjà termini el deute generat pel pàrquing de Jaume I
