Tarragona millorarà les operatives de càrrega i descàrrega i limitarà l’accés a la plaça de la Font. Serà a través d’una modificació de l’ordenança general de convivència ciutadana i ús dels espais públics que passarà aquest divendres pel ple. Els vehicles s’hauran d’identificar prèviament i el control es farà per sistemes telemàtics.
Segons informa el govern municipal, la modificació de l’ordenança busca millorar les operacions de càrrega i descàrrega a tot el municipi, però hi ha un espai que preocupa de manera especial. Així, a la plaça de la Font només s’hi podrà accedir amb vehicle en casos excepcionals i mitjançant autorització expressa. Es crearà una numeració específica per cada zona de càrrega i descarrega i s’impulsarà el control a través de sistemes telemàtics. El desplegament del nou sistema es farà de manera progressiva, a mesura que se’n vagi fent la instal·lació. Un cop ja estigui en funcionament, es retirarà la obligació de posar comprovants horaris als vehicles que fan ús de la zona de càrrega i descàrrega.
La consellera de Mobilitat, Sonia Orts, ha explicat que la ciutadania havia demanat que s’implementessin millores i que ara serà una realitat. Admet que la situació ha esdevingut problemàtica pels veïns i també pels visitants. Orts destaca que a la Rambla Vella augmentaran de 94 a 135 els metres lineals destinats a la càrrega i descàrrega. Això es farà després de traslladar l’aparcament de motos i la parada de l’EMT.
Al mateix temps es modifica el temps màxim durant el qual es pot estacionar en zones de càrrega i descàrrega. Els vehicles amb un pes tècnic màxim autoritzat de fins a 3,5 tones tenen 30 minuts com a màxim. Si és superior serà de 60 minuts. Aquests terminis no es podran prorrogar amb títols successius. D’altra banda, els titulars de targetes d’aparcament per a persones amb discapacitat podran aparcar una hora en zones de càrrega i descàrrega.
- VDJ Parri ens posa la B.S.O. de Santa Tecla pel 22 de Setembre
- Protecció Civil activa en alerta el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges diumenge
- Surt a licitació el projecte de museografia del Fòrum de la Colònia
- Tarragona acollirà la XIX edició del Congrés RESCOM
- Luis César: “Tinc un equip de lluitadors i no de víctimes”