Tarragona prem l’accelerador en la construcció de nous habitatges. Durant el 2024, a la demarcació es van començar a aixecar més de 1.400 pisos, el que representa un creixement del 32% respecte l’any anterior. Ara bé, el que també augmenta és el preu final, de l’ordre del 20%.
La construcció de nous habitatges ha pujat de manera generalitzada a Catalunya, un 8% en conjunt, i ho ha fet de manera més significativa a les comarques tarragonines. El 2024 es va tancar amb 1.439 pisos iniciats, quan al 2023 la xifra va ser de 1.089, el que suposa un increment per sobre del 30%.
Al Tarragonès, durant l’any passat, es van iniciar 703 pisos o cases. Aquest repunt s’explica per un creixement de la demanda en un context en què cada cop queda menys estoc d’habitatge nou disponible. Es construeix més, però els preus també van a l’alça. El preu mitjà, a la demarcació, va ser de 305.000 euros per habitatge, el que suposa un 20% més respecte l’any anterior.
Xavier Vilajoana, president de l’Associació de Promotors i Constructors de Catalunya, explica que els motius estan en la manca de sòl edificable, en la inflació i en factors com la guerra d’Ucraïna. Ara bé, es tendeix cap a una estabilització. Diu Vilajoana que són molts els factors que hi influeixen.
La construcció d’habitatge públic és una de les assignatures pendents de l’administració, segons el sector.
- Identificades 40 persones durant el dispostiu de la Guàrdia Urbana al Bosc de la Marquesa
- A Tarragona i l’Ebre les exportacions han incrementat un 5,3% al juny, arribant fins als 1.016 milions d’euros
- Tarragona serà la seu del Campionat d’Europa de Triatló 2026
- La base Anna Terrón també s’incorpora al projecte de Lliga Femenina 2 del TGN Bàsquet
- Maria Torguet i Aritz París, han estat escollits la princesa i el cavaller de la Cucafera Baixa 2025