El darrer estudi d’audiència de Tarragona Ràdio, encarregat a l’empresa especialitzada en la matèria Infortécnica durant el mes de maig de 2025, estima que, durant aquest període, 52.932 persones van escoltar l’emissora dins l’àrea municipal de Tarragona. Una dada que suposa un creixement relatiu del 21% i de gairebé 10.000 oients en total respecte de 2022, quan la mateixa empresa d’estudis sociològics i audiències va establir el total d’oients en 43.661 persones.
Segons l’estudi, durant aquests anys Tarragona Ràdio ha seguit enfortint el seu lideratge entre les emissores de la ciutat, amb un 13,4% del share 24h (més de dos punts per sobre respecte de 2022) i amb un públic mitjà de 1.088 persones, el que suposa un total de 9.140 oients cada 24 hores.
En el sumatori total, al llarg d’una jornada, la població de Tarragona consumeix 26.113 hores de l’antena de Tarragona Ràdio, essent la franja matinal la que té més capacitat de retenció (49% de l’audiència), seguida de la tarda (35%) i la nit (15%). De fet, durat el matí, el públic mitjà de Tarragona Ràdio s’eleva a les 1.605 persones, el total d’oients que escolta l’emissora en un mateix instant.
Per primera vegada, l’estudi de l’emissora pública de Tarragona inclou consultes a la ciutadania sobre les seves preferències temàtiques. Informatius i actualitat és la matèria més valorada, essent l’opció escollida per un 39,3% dels enquestats davant la pregunta “Per quin tipus de continguts/programes creus que ha d’apostar més Tarragona Ràdio”?
Continguts i preferències
En segon lloc, es troba la preferència de la població per altres continguts i programes com Nàstic i esports (17,9%), Cultura i història local (15,9%) o Entreteniment i humor (15,2%). I ja en posicions més allunyades es troba també el segment de població que considera que s’ha de reforçar la Programació musical (8,3%) i els continguts sobre Ciència i recerca (3,4%).
A més, la major part de la població de Tarragona segueix indicant que la seva forma de consumir ràdio i continguts d’àudio és mitjançant aparells analògics tradicionals (68,1%), tot i que més del 30% ja ho fa ja mitjançant alternatives digitals com l’aplicació mòbil (16,5%), les plataformes de distribució Spotify o altres (9,9%) o a través de la web de la ràdio (5,5%).
Talent jove i rutines de producció
Segons els responsables de l’emissora, les dades ressenyades no haguessin estat possibles sense el reforç de l’aposta informativa a l’antena i el procés de transformació que Tarragona Ràdio segueix impulsant, enfortint l’estratègia digital multiplataforma (veure Compte enrere cap als 40 anys amb les millors xifres d’audiència i facturació de la dècada a Tarragona Ràdio) i l’atracció de talent jove, així com buscant el necessari equilibri entre la consolidació d’audiències tradicionals i la captació de nous oients.
“Tant la imatge de marca com l’antena de Tarragona Ràdio es beneficien clarament de l’aposta digital i de transformació general de l’ens, però tant la nova oferta de podcàsting com l’aposta pels nous models de consum i les noves generacions no tindrien sentit ni serien sostenibles si perdéssim força en la relació amb els nostres oients de tota la vida”, assegura el director gerent de l’emissora, Xavier de Gispert Zegrí.
Rutines de producció
Segons es pot consultar en l’Informe de Gestió 2024 de l’EMMCT, en l’àmbit d’informatius, durant aquest període, Tarragona Ràdio ha emès 9 productes informatius recurrents, incloent-hi el butlletí horari, l’informatiu matinal i del migdia, diversos infopòdcasts i el servei de notícies al web, que publica entre 15 i 20 peces cada dia.
Pel que fa a la resta de la programació diària, s’han produït 6 productes propis centrats en l’actualitat, la cultura, l’esport, la igualtat, la diversitat i la prescripció musical i cultural.
A més, Tarragona Ràdio ha emès entre 35 i 40 programes no diaris o pòdcasts, majoritàriament en formats híbrids que combinen emissió analògica i la distribució digital a través de plataformes.
La programació no diària s’ha segmentat per àmbits temàtics, la qual cosa ha permès visibilitzar que els continguts emesos inclouen 5 programes o pòdcasts de foment de la igualtat i la diversitat, 4 productes vinculats al Nàstic, 3 espais d’humor o entreteniment, 5 programes temàtics, 4 productes informatius, 10 programes culturals, 5 espais dedicats a la ciència i la recerca i 4 programes exclusivament musicals.
D’entre aquests productes, 19 han estat possibles gràcies a coproduccions amb entitats i institucions, principalment públiques i del teixit cultural i associatiu de Tarragona.
També cal destacar la imprescindible col·laboració d’una vintena de persones voluntàries, professionals o amateurs, que produeixen continguts d’interès social i cultural des dels micròfons de Tarragona Ràdio, que posa a disposició els seus estudis i els serveis tècnics i plataformes de distribució de l’emissora.
- Nova llum sobre la morfologia facial dels neandertals i les suposades adaptacions al fred
- Les obres del Camí de Ronda entre l’Arrabassada i la Savinosa començaran al gener
- Sant Salvador s’exhibeix amb un festival de cultura i esport al carrer
- Macarena Marambio: “Si la veus no sembla una medusa”
- Joaquím Rovira: “Si bebem aigua de l’aixeta ingerim menys microplàstics que amb l’aigua embotellada”

