Tarragona recupera el 100% dels actes de carnaval. Enguany, la programació anirà des del divendres 10 de febrer, amb diferents tallers, fins al dimarts 21 de febrer, amb el Veredicte del concurs de comparses, el dol, l’enterrament i la crema del Carnestoltes. Es recupera la Baixada del Pajaritu, la Disfressa d’Or i la Rua de Lluïment.
La Tarraco Arena Plaça acollirà el diumenge 12 la gala de la Disfressa d’Or, amb la participació de 14 comparses i amb 2.000 entrades que ja s’han venut. La plaça Corsini es consolida com a porta d’entrada del Rei Carnestoltes, la Concubina i els Sèquits, dimecres 15 a la tarda. Oferiran la seva gala al Teatre Tarragona. A més, es recupera la figura del Boter d’Honor. Un dels plats més esperats arribarà dissabte 18 amb la Rua de l’Artesania, en un recorregut que anirà des de l’avinguda Ramón y Cajal cap a l’avinguda Catalunya. Diumenge 19 a la tarda, es recupera la Rua de Lluïment, després de dos anys d’absència.
La consellera de Cultura i Festes, Inés Solé, ha destacat l’esforç que han fet les entitats per recuperar aquesta edició del carnaval de Tarragona, que és un dels més destacats de Catalunya.
La Concubina, Andrea Hidalgo, i el rei d’enguany, Ivan Luna, també han animat a la ciutat a tornar a sortir al carrer per gaudir, com abans de la pandèmia, del carnaval tarragoní. Prenen la representació de la celebració amb molta responsabilitat.
Com a novetat d’enguany, no es repartiran programes en format paper, per tal de contribuir en la sostenibilitat. A canvi, els cartells que estaran penjats per tota la ciutat, comptaran amb un codi QR que permetrà descarregar tota la programació d’actes d’una forma més ecològica.
Més notícies:
- Martorell (PP) defensa que tot el comerç de Tarragona pugui obrir els diumenges
- El Comarcal del Tarragonès gestiona un pressupost d’uns 26 MEUR aquest 2026
- Una quarantena de centres educatius ja s’han inscrit per rebre formació sobre riscos químics i autoprotecció del Plaseqta
- El futur grau de Farmàcia de la URV oferirà una quarantena de places
- Retards de fins a 35 minuts en el servei ferroviari a l’estació de Tarragona
