Els actes principals d’aquest diu de l’Orgull s’han iniciat aquest dimarts amb la declaració institucional des de l’Ajuntament de Tarragona. La lectura del manifest ha anat a càrrec de Marina Sendra Kastman, suport tècnic i activista d’H2O Col·lectiu LGTBIQ+ del Camp de Tarragona. Sendra ha manifestat que és una obligació dels poders públics desplegar les lleis d’igualtat i més ara amb els discursos d’odi per part de l’extrema dreta. L’activista ha recordat que defensaran els drets de les persones per viure amb llibertat.
Sendra ha matisat que el canvi social només es podrà aconseguir mitjançant polítiques transinclusives, feministes, antiracistes, i que tinguin en compte l’edat i les discapacitats. En aquest sentit ha fet una crida a aconseguir-ho de forma col·lectiva.

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha insistit en el fet que aquest dia s’ha de celebrar perquè encara queda molt camí a recórrer i en la necessitat de fer una ciutat més inclusiva i justa. Ricomà ha reclamat una ciutat lliure i millor.
La jornada conclourà amb una manifestació a les 20 hores des de la plaça dels Carros i que acabarà al passeig de les Palmeres on hi haurà una lectura del manifest i una celebració reivindicativa de l’Orgull.
Més notícies:
- Més de 1.000 persones han passat la nit en pavellons esportius i centres públics després dels aiguats a l’Ebre
- Mor Vicens Basora, el creador del Navegador Tinetaire
- Cop dur pel Nàstic (1-2)
- La Generalitat eleva a emergència el pla Inuncat i recomana fer teletreball dilluns a la zona afectada pels aiguats
- Suspeses les classes de dilluns a les Terres de l’Ebre i el Baix Camp