Així ho ha donat a conèixer la diputada socialista al Congrés, Sandra Guaita, que ha detallat que la ciutat de Tarragona rebrà 3.003.080 euros, Reus 4.792.157 euros, el Vendrell 1.067.854 euros i Tortosa 2.754.965 euros, entre d’altres, per finançar projectes vinculats amb el canvi de paradigma del model productiu.  

Guaita assegura que és una xifra realment històrica que repercutirà directament en el benestar del conjunt les ciutadans i ciutadanes de les comarques de Tarragona.

Cal recordar que aquestes inversions arribaran gràcies al pla dissenyat pel Govern de progrés per gestionar els 140.000 milions d’euros dels fons Next Generation de la Unió Europea, entre transferència directes i crèdits, que ha aconseguit Espanya.

En aquest sentit Sandra Guaita ha subratllat que “estem davant del pla de transformació més important i ambiciós de la nostra història recent’.

Cal recordar que aquest pla s’estructura en quatre grans transformacions: la transició ecològica, la transformació digital, la cohesió social i la igualtat de gènere. Així, parlem del finançament de projectes com ara l’aposta per la digitalització del teixit productiu, un full de ruta de la tecnologia 5G, el desenvolupament de l’agricultura, l’aposta per la ciència i el valor afegit, l’impuls a l’educació i la formació professional o les noves polítiques públiques del mercat de treball, per aconseguir un creixement inclusiu i sostenible.