Tarragona rep 1,2 milions d’euros dels fons Next Generation per a la digitalització comercial. El projecte ‘Tarragona centre comercial obert’ permetrà impulsar la transformació digital i comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. Les accions s’emmarquen en tres eixos d’actuació i la previsió és que s’implementin enguany i finalitzin abans del mes de juny del 2024.
Estan previstes 24 accions que es desglossen en tres grans eixos: la millora tecnològica i transformació digital, amb una inversió propera als 400.000 euros; l’acompanyament per formar, assessorar i acompanyar paradistes, marxants i comercials cap a un bon camí digital, amb gairebé 500.000 euros: i el tercer eix enfocat en la sostenibilitat i eficiència energètica amb una partida de més de 450.000 euros.
L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha destacat la necessitat de modernitzar tot el comerç de la ciutat per fer front als reptes actuals.

El conseller de Comerç, Dídac Nadal, ha indicat que amb aquesta inversió es podrà realçar i actualitzar el comerç de la ciutat per fer-lo més competitiu.
Entre aquestes accions destaca la venda per Whatsapp, un programa de Big Data i una oficina tècnica per analitzar les dades i impulsar les accions corresponents segons el perfil dels compradors. A més, es farà una diagnosi de com està Tarragona, per desenvolupar després programes d’acompanyament, també pels clients.
El pressupost total arriba gairebé al milió i mig d’euros, dels quals 1,2 milions arriben d’Europa i uns 300.000 euros de la conselleria.
Més notícies:
- Gustavo Puma: “Els ports haurien de ser un sistema únic i integrat a les ciutats”
- El govern espanyol adjudica per 10,6 MEUR treballs de conservació de carreteres a la demarcació de Tarragona
- L’Ajuntament activa el pla d’actuació municipal en fase d’alerta per risc d’inundacions
- Tallada la via lateral de l’Avinguda Roma en sentit València per al seu asfaltatge
- Els apartaments turístics s’alien amb la DO Tarragona per impulsar l’enoturisme a la demarcació
