Tarragona se suma per primer cop al dia mundial de les malalties minoritàries. Es calcula que unes 7.000 persones en pateixen alguna a la ciutat. Es fa una crida a l’acció, a fer xarxa, a la visibilització i a la recerca.
La Conselleria de Diversitat Funcional i Discapacitat de l’Ajuntament de Tarragona, amb l’impuls de diverses persones afectades de la ciutat, ha organitzat per primera vegada l’acte de commemoració. S’ha fet a la sala d’actes i ha comptat amb el testimoni de dues joves tarragonines que pateixen malalties minoritàries. És el cas de la Lucía Rovira i de l’Anna Megía, que ha posat de relleu la importància de donar visibilitat a aquestes afectacions.
La seva complexitat fa que sovint el diagnòstic sigui difícil i es retardi durant anys, cosa que dificulta l’accés a tractaments efectius. El conseller de Salut, Mario Soler, ha afirmat que a l’Ajuntament de Tarragona “sempre tindran les portes obertes”.
La lectura del manifest ha anat a càrrec de diversos consellers del consistori. També s’han projectat tres vídeos, un dels quals per explicar el treball que s’està fent a Tarragona amb la xarxa d’unitats d’expertesa clínica (XUEC) a l’Hospital Joan XXIII.
- La flama del Correllengua arriba a Tarragona
- Les famílies tarragonines destinen un 34% del seu pressupost a l’habitatge
- Port Tarragona i Euroports sumen esforços per promoure el desplegament de l’eòlica marina flotant a la Mediterrània
- Fatima El Bouhali guanya el concurs “Vols saber què investigo?” amb un monòleg sobre l’entorn dels infants amb autisme i TDAH
- Augmenten un 50% les subvencions municipals en l’àmbit de la discapacitat

