Tarragona va tancar el 2024 amb 40.000 aturats. L’atur va pujar un 0,69% al desembre però respecte fa un any hi ha prop d’un miler de persones menys a les llistes del SOC al conjunt de la demarcació.
L’atur s’ha incrementat en 274 persones al desembre, segons les dades publicades aquest divendres pel Ministeri de Treball i Economia Social. Així, l’any es va tancar amb 39.997 persones desocupades a les comarques tarragonines.
És un 2,35% menys si es compara amb el desembre del 2023. Per demarcacions, l’atur ha pujat arreu i d’una manera molt similar, per sota d’un punt percentual: a Barcelona un 0,87%, un 0,58% a Girona i un 0,38% a Lleida. Hi ha hagut un repunt en 2.663 persones al desembre a Catalunya, però tanca el millor any des del 2007.
Per sectors, només l’agricultura suma números verds, amb 38 desocupats menys. En canvi, l’atur ha pujat en 112 persones a la indústria, en 54 a la construcció i en 139 al sector serveis.
- Obertes les inscripcions per la Caminada Popular d’Hivern Asperger-TEA i el 5è Trail Tarragona
- Un projecte europeu liderat per la URV fomenta un model d’enoturisme més sostenible i innovador
- “Vides que cultiven futur: Hondures avança!” convida a reflexionar sobre la importància de la cooperació internacional
- El Teatre Tarragona acull la nova producció ‘La jove Aïda’ del Liceu
- El MAMT celebra els 50 anys amb exposicions de Jujol i de Julio Antonio
