45 entitats i institucions es reuniran al Palau de Congressos entre el 26 i el 28 de setembre per debatre sobre la situació dels boscos catalans i la manera d’introduir innovacions en el sector. El 61% de la superfície de Catalunya, uns dos milions d’hectàrees, és considerada terreny forestal. La gran majoria d’aquests boscos, un 80%, són de propietat privada. El 20% restant els gestionen administracions locals. Ara el debat se centra en la funció social d’aquests boscos i en la recuperació d’una economia forestal, que garanteixi l’explotació sostenible dels boscos. El conseller en funcions de medi ambient i habitatge, Francesc Baltasar, ha destacat la importància estratègica del sector. El primer congrés forestal català es va celebrar fa 18 anys. Ara l’objectiu de l’organització és que aquesta trobada es faci de forma periòdica cada quatre anys.