25.000 persones del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre han deixat de fumar els últims quatre anys, representen el 10% del nombre total de persones que han deixat l’hàbit en el conjunt de Catalunya. El nombre de fumadors ha baixat des de 2002 i es situa en els percentatges més baixos de l’últim quart de segle. Són les dades de l’Enquesta de Salut, que també revela que cada cop hi ha més persones que deixen de fumar i menys que s’inicien en l’hàbit. Malgrat aquestes dades, l’assignatura pendent continua sent evitar que els joves adquireixin l’hàbit. La Coordinadora d’Activitats sobre Tabaquisme de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona ha preparat, per dimecres, Dia mundial sense tabac, un espai a la Rambla Nova on s’oferirà als fumadors la valoració de la seva dependència i una mesura del monòxid de carboni en aire espirat. També es donarà informació sobre els centres on és possible aconseguir ajuda per deixar de fumar. A més, durant tota la tarda hi haurà un concurs de motius per deixar de fumar i un mag farà desaparèixer cigarrets amb les seves mans i jocs amb els vianants inflant globus. Cinta Daufí és l’epidemiòloga de la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla i membre de la coordinadora. Un dels objectius de la Coordinadora és fer activitats de sensibilització adreçades a la població en general per donar a conèixer la relació entre tabac i salut i promoure la idea que deixar de fumar és possible. El lema que l’Organització Mundial de la Salut ha triat aquest any és Â?El tabac: mortal en totes les seves formesÂ?.

Redacció Tarragona Ràdio