Tarragona ciutat ha perdut 358 mil viatgers de tren en els últims 10 anys a causa de les constants interrupcions i retards. Un estudi elaborat per les tres plataformes que lluiten per la millora del servei de ferrocarril al Camp i l’Ebre indica que l’estació tarragonina ha patit en la darrera dècada un descens del 21’4% d’usuaris mentre que a Torredembarra la caiguda supera el 25%. L’informe analitza l’evolució de passatgers al llarg d’una dècada, entre el 2004 i el 2014.
La Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat, la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre i l’associació Promoció del Transport Públic han convocat el dilluns 10 d’octubre una concentració institucional a l’estació de Vila-seca. És el primer cop que els tres col·lectius s’uneixen per aconseguir el màxim suport possible d’ajuntaments, cambres de comerç, sindicats i associacions veïnals.
El portaveu de l’Associació Promoció del Transport Públic, Daniel Pi, remarca que la tendència de passatgers a la baixa no es dóna en cap altra demarcació.
L’estudi vol evidenciar que el descens de viatgers es deu a la poca fiabilitat de les línies R15 i R16. Segons la portaveu de Trens Dignes a les Terres de l’Ebre, Montse Castellà, cada dia hi ha 169 minuts de trampa. Insisteix què els nous horaris vigents des del 5 d’agost són una “trampa al solitari”.
Les plataformes elaboren un manifest per tal que el subscriguin les institucions assistents a la concentració de Vila-seca i també es recolliran signatures.