Tarragona commemorarà el 40è aniversari de la visita de Salvador Dalí a la ciutat amb diferents propostes que es portaran a terme l’any vinent. Serà un any abans de la data assenyalada, ja que el pintor va venir l’agost del 73, per tal de donar força a la celebració de la capitalitat de la cultura catalana. De moment, des de l’Ajuntament i la URV es pensa en la realització d’un documental, una exposició i una performance. Per tirar-ho endavant, fan una crida a la ciutadania perquè aportin tot el material que conserven de la visita de Dalí a Tarragona, recordada per molts tarragonins.Amb les fotografies, escrits i enregistraments que facin arribar l’elaborarà la mostra i el futur documental. També es vol fer un espectacle, però que no repetirà el format del que va fer el genial pintor el 17 d’agost del 73. Després de recórrer la ciutat al capdamunt d’un elefant, el de la cavalcada, al Camp de Mart va pintar un quadre, que ara es conserva al Palau Municipal.El director de la Unitat d’Investigació de Cinema de la URV, José Carlos Suárez, explica què tenen pensat. Entre el 6 d’abril i el 28 de juny a Casa Sefus es recollirà el material que els tarragonins puguin aportar sobre la visita de Dalí.
Tarragona commemorarà el 40è aniversari de la visita de Salvador Dalí
