Durant el 2014 hi van circular a diari uns 2.400 cotxes. Una xifra que queda lluny dels 6 mil de 2010.

S’instal·laran petits sensors soterrats a l’entrada i sortida pel Portal de Sant Antoni i pel carrer Salines. Aquest sistema pioner permetrà calcular el moviment en continu i saber els dies, les hores o les circumstàncies que provoquen una major afluència circulatòria al nucli antic. L’ajuntament i la URV han signat un conveni per al control d’accés de turismes a aquest barri de la ciutat.

La Rovira i Virgili  elaborarà un software que farà possible la comunicació amb els nous sensors. La informació s’enviarà a temps real a l’Empresa Municipal d’Aparcaments.

En els darrers quatre anys s’havien fet 3 càlculs de l’accés de vehicles a la Part Alta i a partir de la implantació del nou sistema els comptatges arribaran al moment, com explica la tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floría.

El Director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, Domènec Puig, lidera el grup de recerca de la URV que s’encarregarà de la instal·lació del nou sistema. Diu que més endavant es pot implantar en altres punts de la ciutat.

Durant els propers tres mesos es farà la prova pilot del nou sistema que després i de manera permanent recollirà ja les dades reals.

El cost és de 16.150 euros i està subvencionat a través del programa ‘Push and pull’ de la Unió Europea.

Domènec Puig
Director ETSE