l’empresa Dow Chemical i l’Ajuntament de Tarragona han signat un conveni de col·laboració en virtut del qual es construirà un nou element festiu que s’incorpori als ja existents a la ciutat. Aquesta nova figura tindrà la particularitat d’estar adaptada per al seu ús per part de persones en cadira de
rodes, sordes o cegues. El projecte respon al compromís de les institucions amb el projecte ‘Festa per a Tothom’, que l’Ajuntament va impulsar l’any 1991 i que, des del 2001, compta amb el suport de Dow.
programa d’integració social ha derivat en una penya festiva amb més de 200 integrants.
El nou element serà una geganta vestida amb la samarreta de color groc llimona que identifica els membres
de ‘Festa per a Tothom’ i portarà un programa d’actes de la Festa Major de Santa Tecla. La nova figura tindrà una gran força simbòlica i representarà el grup tant en els actes propis de la Festa Major de Santa Tecla com en altres esdeveniments.
La intenció dels promotors d’aquesta iniciativa és que la geganta pugui actuar en concentracions de gegants i figures ciutadanes, junt amb altres entitats, tant als
barris de Tarragona com en altres municipis.
A més, la geganta serà portada per persones amb capacitats diferents, gràcies a diferents adaptacions que s’inclouran en l’element.
La nova geganta de Tarragona es presentarà l’any vinent, en el marc del programa ‘Festa per a Tothom’ de Santa Tecla 2018.
