El port de Tarragona només ha pogut rebre enguany un creuer arran de la crisi de la covid-19. L’escala del Marella Dream (TUI UK) el 5 de març, amb uns 1.500 passatgers a bord, va ser la primera i -fins al moment- darrera operació de la temporada. La pandèmia va obligar a cancel·lar la resta d’escales previstes. Fins aquest divendres, el port de Tarragona ha deixat de rebre tretze creuers amb una previsió de 13.000 passatgers.
La temporada de creuers 2020 manté una previsió de fins a 31 escales que sumen 71.290 creueristes a bord. Segons les dades del port, el mes d’octubre és el que concentra més volum, amb onze vaixells i 27-730 passatgers. Les cancel·lacions d’abril, maig i -previsiblement- juny, representaran 22 creuers i uns 26.000 creueristes.
El president de l’Autoritat Portuària, Josep Maria Cruset, assenyala a l’ACN que, malgrat tot, l’afectació de les cancel·lacions fins al moment encara és petita. “La nostra temporada és molt desestacionalitzada i arriba a final d’any. Estem atents a com evolucionen les fases de desconfinament i el sector turístic, tot desitjant que en la segona part de l’any puguem reprendre l’activitat de creuers”, confia el president del port.
Pel que fa a les limitacions que obliguen les persones que vinguin de l’estranger a fer una quarantena de 14 dies, i que limiten l’accés als aeroports i ports a espanyols, residents i a motius laborals, Cruset diu que estan expectants a les mesures que s’adoptin i a l’afectació de la covid-19 al sector mediterrani. “En funció del que es proposi des del punt de vista normatiu ens posarem a disposició i posarem totes les facilitats per tal d’ajudar les companyies de creuers a poder escalar a la ciutat i al territori”, detalla Cruset.
El port de Tarragona preveia assolir enguany uns 100.000 viatgers de creuers, una xifra inferior al rècord de 128.000 del 2019. El descens es deu a la previsió que les operacions estiguessin més limitades amb motiu de les obres d’ampliació del Moll de Balears, que encara no han començat –tot just s’hi fan els treballs preparatius i la previsió és que el projecte s’enllesteixi la primavera de l’any vinent.
A més, la gran novetat de la temporada havia de ser el desembarcament de la naviliera Royal Caribbean, que preveia portar a Tarragona 21.000 passatgers en cinc escales –la primera de les quals havia de començar el 2 de maig. L’any 2019, amb Costa com a principal empresa operadora, el projecte de creuers de Tarragona va generar un impacte econòmic de 9,7 MEUR al territori.

Davant d’aquest escenari, divendres la Taula Institucional de Creuers de Tarragona va acordar orientar les seves accions de promoció previstes aquest any cap als objectius de posar en valor el territori i de preparar el retorn del sector perquè es trobi en la millor posició possible respecte a altres destinacions i territoris competidors. En aquest context de crisi, l’Agència Catalana de Turisme i l’Ajuntament de Vila-seca s’han incorporat per primera vegada en l’òrgan de coordinació.

Etiquetat: