Els familiars de les dues joves de Tarragona mortes a la Loveparade demanen responsabilitats, un any després de la tragèdia a la ciutat alemany de Duisburg.Ahir es va commemorar el primer aniversari de l’allau humana que va acabar amb la vida de 21 persones i que va provocar 500 ferits. La majoria, joves que participaven en un festival de música. Els familiars de la tarragonina, Clara Zapater, i de la cambrilenca, Marta Acosta, van participar aquest diumenge en tots els actes organitzats a Duisburg.La cerimònia central es va fer a l’estadi de futbol de la ciutat. Després, tots els familiars van visitar en privat el lloc de la tragèdia, coincidint en l’hora en que es va produir, les cinc de la tarda. Allà s’ha erigit un monument memorial amb el nom de les víctimes. Les campanes de totes les esglésies de Duisburg van repicar en honor als morts i ferits. El pare d’una de les víctimes tarragonines, Paco Zapater, apunta l’alcalde Duisburg i l’amo de l’empresa organitzadora com a màxims responsables de la tragèdia.Un any després dels fets, Jenny Gilbert, una estudiant de la URV que estava d’Erasmus a Alemanya i que es va quedar a les portes d’accedir a la Loveparade, recordava, en declaracions a Tarragona Ràdio, com va anar tot. Creu que va tenir molta sort.Recordem que els concerts es feien en un lloc amb cabuda per a 250 mil persones quan hi van acudir més d’un milió de joves.