La Catedral acollirà la representació el 24 de desembre, just abans de la Missa del Gall. El cant estarà interpretat per la soprano tarragonina Marta Mathéu, amb acompanyament del grup vocal Ensemble O Vos Omnes i la Capella de Ministrers de la Ciutat de Tarragona. Estarà dirigit per Xavier Pastrana, sota la música del nou orgue d’estil neobarroc.
La recuperació del Cant de la Sibil·la ha estat un propòsit per a diversos músics de la ciutat, i ha arribat a bon port de la mà de l’Agrupació ZonaGralla. Aquest drama litúrgic s’acostumava a representar a les esglésies de l’edat mitjana durant la matinada de Nadal.
En aquesta representació, que es pretén que tingui continuïtat cada any, la Sibil·la lluirà un vestit brodat de mànigues amples folgades, una diadema, i a les mans durà una gran espasa.
L’origen del Cant de la Sibil·la és incert. Es tracta d’una representació musical medieval que barreja el cant gregorià i el drama litúrgic, que probablement es va començar a partir del segle desè. Poblacions com Sant Marçal de Llemotge, Ripoll i Mallorca, són mostres de les primeres representacions a la Corona Catalanoaragonesa.