Tarragona continua per sobre de la mitjana catalana pel que fa al nombre d’accidents amb víctimes al casc urbà tot i que s’ha aconseguit una reducció de més de 17% entre els anys 2007 i 2011. Precisament en aquest període s’ha aplicat el Pla Local de Seguretat Viària a la ciutat. Un Pla que aquest dijous l’ajuntament ha renovat per quatre anys més amb el Servei Català de Trànsit.L’objectiu és aconseguir baixar un 20% la sinistralitat al municipi i arribar al 30% de disminució en el cas dels atropellaments.La ciutat de Tarragona registra anualment uns 300 accidents de trànsit amb víctimes i uns 80 atropellaments a la xarxa urbana. Les xifres són superiors a la mitjana catalana i representen un 2’3 per cent de sinistres per cada miler d’habitants. Reus està per sota i Terrassa és la ciutat catalana amb un índex més elevat.La tinent d’alcalde de mobilitat, Begoña Floría ha explicat que Tarragona és una ciutat difícil pel que fa a la circulació. La falta d’aparcament in els vehicles mal estacionats provoquen, a vegades, que hi hagi més accidents.El Director del Servei català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha pres part en l’acte de presentació del nou Pla Local. Ha explicat que els Plans han permès reduir el nombre de víctimes en accidents en àrees urbanes en un 50%.Mesures de seguretat per als vianants, millorar la visibilitat en passos per a persones i l’ordenació del trànsit a les rotondes són algunes de les actuacions del Pla local de seguretat viària.
Tarragona redueix el 17% d’accidents amb víctimes al casc urbà en quatre anys
