L’atur ha pujat un 63% durant el darrer any a Tarragona. El 2008 s’ha tancat amb més de 47 mil 400 aturats a la demarcació. L’increment és superior a les mitjanes catalana i espanyola, tot i que es troba per sota d’altres zones com Castelló, on l’atur s’ha més que doblat o Lleida, on ha pujat un 85%. Aquest desembre l’increment ha estat del 6,5%. Gairebé 3 mil persones s’han quedat sense feina. Tarragona és la demarcació catalana on més ha pujat l’atur el darrer mes. Per sectors, els serveis són els que tenen més desocupats, arribant als 27 mil. Ara bé, l’augment més significatiu, del 13%, s’ha produït en la construcció, on hi ha uns 10 mil 400 aturats.Un de cada quatre desocupats és d’origen estranger. El secretari general de CCOO, Jaume Pros, demana a les administracions que es garanteixi una renda mínima per a tothom. Des de la patronal, el president de PIMEC a Tarragona, Joaquim Sendra, confia que el mercat podrà anar reabsorbint les persones que ara estan sense feina. Explica que les petites i mitjanes empreses estan notant la crisi de manera desigual. Al conjunt de Catalunya hi ha 423 mil aturats, un 59% més que fa un any.
