La proposta porta per nom “Un Got X Festes” i consisteix en un got de polipropilé reutilitzable i 100% reciclable que es podrà adquirir
al preu d’un euro a la majoria d’establiments de restauració dels espais on se celebren els actes festius.
Un dels objectius que es persegueix és la reducció de deixalles que es generen durant les festes. Per exemple, únicament durant els 15 dies que sumen Sant
Magí i Santa Tecla es van distribuir, el 2016 a Tarragona, 1.500.000 gots d’un sol ús.
Amb la iniciativa, de fet, es calcula que es podran estalviar fins a 24 tones de CO2, reduir en un 80% el nombre de gots distribuïts i mantenir
la ciutat més neta.
La iniciativa, amb marcat caràcter social i mediambiental, es posarà en marxa coincidint amb la Festa Major
de Sant Magí.
“Un Got X Festes” és una iniciativa de la Cooperativa Combinats, entitat sense afany de lucre creada a principis de 2017.
El 30% dela recaptació anirà destinat a impulsar projectes culturals i mediambientals a la ciutat, que seran seleccionats per la Cooperativa Combinats en una convocatòria
pública que es desenvoluparà en el darrer trimestre de 2017.
Per engegar la campanya, es proposa als ciutadans que pensin maneres creatives de penjar-se i portar el got i que
les comparteixin a les xarxes socials amb l’etiqueta #UnGotXFestes.
Tarragona tindrà un got ecològic i social per les festes de Sant Magí
