Dos tarragonins que estan a la zona devastada pels incendis del nord-oest peninsular han explicat a Tarragona Ràdio com ho estan vivint. Expliquen que continuen havent-hi molts focus actius, després de dies en què continua cremant la zona.
A Sant Ibañez, un poble de Zamora amb uns 400 habitants, l’Anna Torres ha explicat que el fum i les flames van estar a punt d’entrar al nucli urbà. Tot i que en algun moment es va valorar evacuar, finalment no va ser necessari. En el moment més crític, explica que els mateixos habitants van intentar frenar l’incendi amb mànegues i cubells.
També es van mobilitzar per ajudar la gent gran que viu sola i s’han creat associacions i grups d’ajuda. Explica que és molt trist, perquè és una zona que cada vegada hi ha menys coses. Diu que hi ha gent que viu de les seves granges i que “s’està quedant sense res”.
La realitat és semblant a altres punts de Castella i Lleó. Moises Peñalver, que en aquests moments es troba a Valverde de la Sierra, als peus dels Pics d’Europa, parla d’una situació “de ciència-ficció”.
Els dos tarragonins que estan vivint de prop l’incendi coincideixen en què perdre aquests paisatges està sent molt dur.
- Victòria treballada del Mèdol Tarragona Volei SP i SP a Manacor per seguir com a liders de la 1era Nacional Femenina
- Empat sense gols del Nàstic a Vila-Real (0-0)
- El REC impulsa el talent emergent amb el programa Primer Test del RECLab
- Parc Central proposa per al Black Friday un joc sobre Tarragona i regala bosses confeccionades amb material reciclat de Santa Tecla
- Un projecte pioner integrarà IA i simulació virtual per reforçar l’acompanyament expert a les unitats neonatals


