L’actriu Júlia Abelló ha afirmat que els quatre casos reals amb els quals s’han inspirat per escriure el guió de l’obra comparteixen problemàtiques. Tots ells han tingut problemes familiars a l’hora de gestionar la situació o bé han patit malalties a causa de l’estrès. “També hi ha molts problemes de violències sexistes, sobretot són les dones les que pateixen més”, ha sostingut Abelló. “És com un manual, tots segueixen els mateixos passos”, ha subratllat.
Amb aquesta funció, els actors han volgut acostar la realitat dels desnonaments al públic. “Sembla que això no ens hagi de passar mai a nosaltres, però sí que és possible que et pugui passar. El personatge te’l sents pròxim i això fa que el públic que no hi estigui familiaritzat es pugui posar en la pell d’aquestes persones”, ha assenyalat l’actriu.
La representació s’emmarca en les deu accions que han programat per celebrar el desè aniversari de la companyia teatral. La resta d’actuacions estan previstes per als mesos d’abril, març, maig i es tancaran al juny amb l’obra ‘Sàhara’. “Volíem seguir amb el nostre caràcter crític i llavors vam decidir que en deu anys havíem de fer deu accions teatrals crítiques”, ha tancat Abelló.
La PAH de Tarragona continuarà la lluita hipotecària
Segons la membre de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de Tarragona, Carme Lleida, la PAH tarragonina és la que té més afectats per la hipoteca en comparació amb la resta de plataformes a Catalunya. A Tarragona, de la setantena d’afectats, 55 són per hipoteca i entre deu i onze per lloguer”, ha detallat Lleida. Per això, ha ressaltat que seguiran lluitant per “fer front a l’habitatge global” i “adaptant-se als temps”, en referència a la situació dels lloguers.
L’activista també ha destacat que han aturat uns 800 desnonaments des de la seva constitució l’any 2011. Així mateix, ha indicat que des del 2012 no aturen desnonaments al carrer, sinó que negociem amb el banc. “Si no es ve a la PAH és molt difícil aturar un desnonament d’avui per demà, però amb temps, sobretot quan són d’hipoteques, hi ha temps per negociar amb el banc per fer un lloguer social”, ha valorat.