La Terrasseta de Santa Tecla celebrarà enguany deu anys de vida. Ho farà amb una nova aposta pel circ contemporani, una nova imatge corporativa i la recuperació dels espais La Terrasseta Feminista i La Terrasseta Meets Jamaica. Els actes arrencaran el pròxim 16 de setembre i s’allargaran fins el dia 21.
La nova imatge de marca és una simbologia, un paral·lelisme de l’evolució del festival al llarg de tots aquests anys. Parteix de la idea d’haver estat 10 anys regant l’espai, la programació i el públic. En la imatge es veu una planta que creix dins d’un test, amb diferents branques o fulles, en la diversitat, en la idea que un espai petit, ben regat, pot donar grans fruits. L’autor de la nova imatge gràfica de La Terrasseta és el dissenyador gràfic tarragoní, Octavi Lobo.
Novetats per l’edició d’enguany
L’edició 2021 recupera La Terrasseta feminista i La Terrasseta Meets Jamaica amb espais de diàleg, tallers i actuacions liderades per referents feministes, d’identitats dissidents i antiracistes, com la xerrada d’Afrofeminas sobre Interseccionalitat, el taller de Caputxes del col·lectiu de Chilenas Barcelona o el concert homenatge a Toots & The Maytals. A més a més, aposta per una programació consolidada de circ contemporani, liderada per Núria Tarragó, programadora cultural de l’Ateneu Popular 9 barris.
En aquest sentit, el diumenge serà un dia dedicat exclusivament al circ on es podrà gaudir del primer cabaret de La Terrasseta amb una prèvia del duo acrobàtic The sistars. Una jornada on hi són convidades disciplines com el clown, la música, les acrobàcies, la manipulació d’objectes o els equilibris.
Paritat i essència
La programació es planteja de forma paritària, on la meitat de les creacions són fetes i liderades per dones i identitats dissidents. És un fet que la presència d’aquests col·lectius (no només dalt dels escenaris, sinó també darrera) és minoritària en totes les arts. L’objectiu és crear i visibilitzar nous referents. A més a més, manté l’essència del festival amb la programació del cinema a la fresca i els sopars amb Food Trucks, amb la idea de recuperar tradicions i formes de vida més pausades i dimensionades.