Un estudi identifica les principals barreres que es troben migrants i refugiats quan arriben a Europa. La recerca, impulsada pel grup SBRLab de la URV, se centra en persones procedents d’Amèrica Llatina i el Carib. Els resultats s’han presentat en unes jornades que se celebren fins a aquest divendres a Tarragona.
Les persones migrants i refugiades procedents d’Amèrica Llatina i el Carib solen tenir taxes de desocupació més elevades, ocupar llocs de treball menys qualificats (no sempre per falta de qualificacions) i patir condicions laborals precàries. Són els resultats de la primera recerca del projecte europeu InteLAC Market, liderat pel grup de recerca de la URV SBRLab (Social & Business Research Lab) amb la coordinació de la investigadora del Departament d’Història i Història de l’Art de la URV, Inma Pastor.
Entre les barreres més importants es troben les dificultats per regularitzar el seu permís de residència, la burocràcia associada a l’homologació de títols, la falta d’experiència laboral en el país receptor i l’estigma i discriminació per part de les empreses. Això repercuteix en una precarietat laboral que desperta la necessitat d’abordar aquesta problemàtica des d’una perspectiva integrada, tenint en compte tots els factors que poden influir en la situació laboral d’aquest col·lectiu.
Més notícies:
- Alex Almansa arriba al Nàstic després de la seva etapa a l’Espanyol
- Els protagonistes de “El Jardí Sonor”
- El darrer disc del cantautor mallorquí Amulet no “Es Desastre”, és fantàstic.
- Uns 10.000 escolars visiten el Museu del Port durant el curs 2025-2026
- Junts reivindica el fet d’haver impulsat la transformació del tram del Balcó de la Rambla Nova

