Un total de 160.000 habitants del Camp de Tarragona no escriuen en llengua catalana i 80.000 no saben parlar-la. Malgrat tot, la població que coneix el català creix.
Un 38% de la població té el català com a llengua habitual i un 70% voldrien que fos la seva llengua en un futur.
Són les principals conclusions de l’estudi sobre els usos lingüístics fet per l’Idescat en el conjunt de Catalunya, sobre una mostra de més de 7.000 enquestes.
Anna Torrijos, sociòloga i tècnica d’estudis i indicadors de la Direcció General de Política Lingüística, destaca que al Camp de Tarragona l’adopció del català per part dels estrangers té menys força que a la resta de Catalunya.
El Camp de Tarragona manté uns indicadors similars que la resta del país, si bé es desmarca pe bilingüisme, una transmissió del català intergeneracional millorable i poc coneixement dels idiomes estrangers.
