La nova Peça del mes és un estovador del segle passat per fabricar botes de vi que es podrà veure a partir d’aquest dimecres a la Casa Castellarnau.
La nova proposta divulgativa del Museu d’Història, dins el cicle “Quan els objectes parlen es presenta aquest dimecres a les sis de la tarda.
L’estovador, una de les eines més característiques dels fabricants de botes, servirà per explicar la gran activitat que hi havia en aquest sentit a Tarragona des de la segona meitat del segle XIX i fins a mitjans del segle XX.
De fet, Tarragona va ser la província amb un major volum d’exportació de vi i això va portar a la proliferació de nombrosos tallers de boters ubicats, llavors, al barri de la Marina.
Així ho ha avançat en una intervenció a l’espai Tarragona Història de Tarragona Ràdio, el tècnic de patrimoni històric, Cristòfor Salom.
Cada mes, al pati de la Casa Castellarnau, s’exposa un dels objectes de la col·lecció municipal en una vitrina, juntament amb un cartell que explica la seva singularitat i QUE ÉS visible des del carrer.
Un estovador del segle passat, nova peça del mes a Casa Castellarnau
