Un estudi conclou que l’alliberament del peatge de l’AP-2 entre Montblanc i Lleida suposa un estalvi de 175 milions d’euros enfront la construcció del mateix tram de l’A-27. L’estudi, fet per dues entitats de la Conca de Barberà i les Garrigues, assenyala que l’autovia és un projecte costós que discorrerà en paral·lel a l’autopista, una infraestructura ja existent on el trànsit és fluid. Per aquest tram de l’autopista hi circulen 11.000 vehicles a diari, quan la seva capacitat és de 40.000. L’estudi vol demostrar que el rescat del peatge comportaria un major aprofitament de l’AP-2 i afavoriria la descongestió de la N-240. Si la nova autovia s’estima que podria costar 305 milions d’euros, l’alliberament dels peatges se situa en els 129 milions. La concessió finalitza l’any 2021. El tècnic autor de l’estudi, Ola Karlsson, assegura que aprofitar l’autopista és una opció més segura, eficient i comportaria una reducció de la sinistralitat. Els autors de l’estudi, a més, recelen que el tram s’arribi a materialitzar en l’actual context de crisi, més encara davant la paràlisi continuada de les obres del que discorre entre Tarragona i Montblanc.
Un estudi conclou que alliberar el peatge entre Montblanc i Lleida de l’AP-2 és més barat i segur que la nova autovia
