Reconèixer l’equip humà i el model de funcionament de l’empresa Sirusa.
Aquestes són només algunes de les finalitats del llibre que s’ha publicat amb motiu dels 25 anys de funcionament del Servei d’Incineració dels Residus Urbans, SA, referent a nivell mundial en el tractament de les deixalles en l’àmbit urbà i el seu posterior reaprofitament.
Escrit pels periodistes Òscar Ramírez i Tomàs Carot, el llibre parla de l’evolució històrica de la companyia i
busca contribuir a la didàctica i el coneixement de com funciona la infraestructura i com ha millorat en els darrers anys, minimitzant i valoritzant la disposició controlada del rebuig.
La planta de Sirusa va entrar en servei l’any 1991.
Durant els primers 25 anys va gestionar més de 4 milions de tones de residus.
Un dels coautors del llibre, Tomàs Carot, explica que un dels objectius de l’empresa és el d’assolir el residu zero, és a dir, que tots els residus que entren es valoritzen, fins i tot les restes dels processos de combustió.
La publicació s’ha presentat aquest dijous al Teatre Tarragona davant de més d’un centenar de persones, l’alcalde de Tarragona i els batlles dels municipis mancomunats.
