Un 59% d’establiments de restauració presenten mancances en l’ús del català per part del seu personal en l’atenció del públic. L’Oficina de promoció del català i la conselleria de comerç i cultura han dut a terme una campanya de sensibilització per promoure l’ús de la llengua.

El programa s’ha desenvolupat entre el 3 de juny i el 3 de juliol i es va permetre visitar 200 establiments de la ciutat amb l’objectiu de millorar la disponibilitat lingüística i el dret a ser atès en català. L’actuació s’ha centrat en 4 eixos clau de la ciutat: El Serrallo, rambla-Mercat, la rambla- vianants i la Part Alta. Prèviament, s’ha fet un treball exhausiu de detecció d’establiments susceptibles de participar-hi. Montse Adan, consellera de Comerç, ha explicat que amb aquestes visites s’ha constatat que un 59% d’establiments de restauració presenten mancances en l’ús del català per part del seu personal en l’atenció del públic.

La campanya se centra en la formació bàsica insitu dels comerços interessats a aprendre per a poder atendre en català. Els cursos ja han començat i s’allargaran fins a finals d’any. El segon servei que s’ofereix és el de correcció i traducció de cartes i cartelleries. Lluis Tetas, coordinador del Centre de Normalització Lingüística de Tarragona diu que les dades de l’ús de la llengua al sector són molt baixes i que cal incidir-hi.

La campanya Comerços Aprenents, parlem-nos en català l’ha dut a terme l’Oficina de promoció del català en col·laboració amb la conselleria de comerç i cultura.