Una desena de cooperatives agràries de la demarcació han perdut bona part de la collita per les gelades de les últimes setmanes. S’estima que s’arribarà a perdre, en alguns casos, fins al 85 per cent dels seus ingressos.
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) s’ha reunit aquest dilluns, a Lleida, amb les cooperatives afectades per les intenses gelades de principi d’abril. A Tarragona una desena de cooperatives han patit les conseqüències de l’últim temporal principalment de les comarques de la Ribera d’Ebre, la Terra Alta, el Priorat o el Baix Camp.
Per sectors productius, a 26 cooperatives el cultiu malmès és fruita (fruita de pinyol com préssec, nectarina i platerina, però també poma i pera), mentre que per a una quinzena de cooperatives està en perill l’entrada d’ametlla.
La FCAC ha avançat que les cooperatives agràries, tot i la davallada de la producció, treballaran per mantenir la seva activitat comercial amb el greuge afegit d’un increment de les despeses fixes per quilo de fruita confeccionada que afectarà la seva posterior liquidació.
Més notícies:
- Lia Sampai i Anna D’Ivori actuen aquest dissabte al Festival Sota La Palmera 2025
- Les festes de Sant Salvador arriben al seu punt àlgid aquest cap de setmana
- Arrenca la 5a edició d’Onades Inclusives
- Rozalén presenta “El abrazo” al Camp de Mart
- La Guàrdia Urbana assegura haver rebut un volum de trucades al juliol similars a les dels darrers mesos