Una quarantena de centres educatius del Camp de Tarragona ja s’han inscrit per rebre formació sobre riscos químics i autoprotecció del Plaseqta. A la iniciativa s’hi poden sumar fins a 210 escoles i es prioritzen sobretot, els centres ubicats dins l’àrea d’influència del Pla d’Emergència Exterior del Sector Químic de Tarragona.

Les sessions formatives, de 45 minuts, s’adrecen als alumnes de 3r i 4t de primària i complementen el que ja s’imparteix al currículum escolar i la prioritat la tenen els centres situats dins l’àrea d’influència del Plaseqta.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és preparar els alumnes davant possibles emergències, així com donar-los a conèixer els riscos que els envolten i ensenyar-los els consells d’autoprotecció necessaris per actuar amb seguretat en cas d’emergència.

El cap del Servei Territorial de Protecció Civil a Tarragona, Joan Carles Francès, assegura que la canalla són la base del coneixement i els defineix com una “corretja de transmissió”.

La proposta forma part de la campanya de sensibilització i prevenció de Protecció Civil entorn del Plaseqta. Es tracta d’una oportunitat única per reforçar la seguretat a les escoles i en l’entorn de la indústria química. La inscripció és oberta fins a completar les places disponibles, i els centres educatius interessats poden fer la seva sol·licitud a través dels canals oficials dels departaments corresponents.